Entrelacowa chusta

Październikowo-listopadowym wyzwaniem w grupie "Chusty i szale razem dziergane" była chusta entrelac. Ponieważ po wydzierganiu chusty w liście złapałam entrelackowego bakcyla i miałam lekki niedosyt, postanowiłam po raz kolejny pobawić się tą techniką.


Tym razem wybór padł na włóczkę Liloppi Luna w ładnej pastelowej kolorystyce. Jest to ta sama nitka z której zrobiłam Arabellę. Wspaniała ekologiczna wełna łotewska, trochę szorstka ale ciepła oraz w 100% naturalna. Jest bardzo wydajna (w 100 g jest ok 550 m) i ma niepowtarzalną kolorystykę. 


Entrelac to technika, która bardzo wciąga, chociaż początki nie należą do najłatwiejszych. Niby to nic trudnego, ale chwilę trwa przyswojenie kolejności robienia poszczególnych prostokątów. Jednak kiedy już się opanuje cały schemat to dzierganie takiej chusty staje się czystą przyjemnością. Dlatego mam już w planach kolejne, chociaż chwilowo porzuciłam druty na rzecz szydełka i tworzę ozdoby świąteczne. Nie będzie ich wiele, ale parę nowych powstanie. I oczywiście się nimi pochwalę :).

Pozdrawiam serdecznie!
Kasia

Komentarze

  1. Wspaniała chusta. Piękne kolory.
    Pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczna, jak każda poprzednia ;) Strasznie mi się podobają te Twoje chusty. Cieszę się, że w końcu pojawiła się zapowiedź szydełkowej robótki, bo wprawdzie szczerze podziwiam te piękne chusty, to gdzieś w środku siedzi takie małe ukłucie zazdrości, że ja tak nie potrafię ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :). Rzeczywiście chusty pochłonęły mnie bez reszty, że teraz aż trudno mi się skupić na szydełku :).

      Usuń
  3. Chusta rewelacyjna :) Żałuje, że na swoją nie miałam wystarczającej ilości włóczki. Serdecznie pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :). A na wersję midi nie starczy? Moja wyszła naprawdę duża, 225 x 75 cm, a miałam 290 g włóczki.

      Usuń
  4. Bardzo intrygująco wygląda wzór. Kolory są naprzemienne. To z pewnością niespotykane.! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Super! To wszystko jeden motek ombre? Nie dostrzegam zmian w kolorach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :). Taka właśnie jest Luna :). Kolory zawsze wspaniale się układają :).

      Usuń
  6. Podziwiam chusty entrelac i nadziwić się nie mogę, ta jest piękna jednak sercem pozostaję przy Twojej chuście w liście. Pozdrawiam 😀

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :). Od tej w liście zaczęła się moja przygoda z entrelakiem. Wpadłam z kretesem, już wiem, że będą kolejne :D. Nawet wełna już czeka :).

      Usuń
  7. Kasiu, jesteś maniaczką chust dzierganych i mam wrażenie, że robisz je w tempie ekspresowym i w ilościach hurtowych:) I są takie piękne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :). Właśnie dopiero to do mnie dotarło, że jestem chustocholiczką, ale nikt nie potrafi mi powiedzieć kto to leczy :).

      Usuń
  8. Piękna chusta i zachwycające kolory :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Następne Twoje cudo. Jestem pod wrażeniem. Nie umiem robić enterlaka niestety, choć dziergam od dziecka. Jest bardzo ciekawa, a te kolory czynią ją unikatową. Śliczna, jak wszystkie Twoje dzieła. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Elu :). Jeżeli robisz na drutach to zrobisz entrelaka bez problemu. Mogę Ci podesłać kilka fajnych stron z których sama korzystałam :).

      Usuń
  10. Cudeńko :) Świetny wzór i bajeczne kolory :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Niesamowita!!! Cudne kolory!!! Robi wrażenie!

    OdpowiedzUsuń
  12. Śliczna chusta. Piękne kolory. Nie umiem robić takich chust.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  13. Kocham Lunę! Świetna włóczka i cudownie układają się kolorki na Twojej chuście! Kiedyś (jak jeszcze nie byłam tak obeznana) zastanawiałam się, skąd Ci wszyscy producenci wiedzą, jak farbować włóczkę, żeby tak idealnie kolory przechodziły? Teraz już wiem, że tak po prostu jest i nikt nie wylicza, co i do jakiej rzeczy będzie pasowało ;) Może kiedyś i mi się uda wykonać chustę enterlackową... Ale najpierw oczka prawe i lewe :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Cudowne pastelowe kolory. Coś dla mnie. Śliczna. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  15. Piękne kolory i cudowna chusta - zaczynam ostatnio coraz częściej sięgać po druty a takie piękne prace są wspaniałą motywacją - dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Tak piękna, że brak mi słów ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz