Marysia

Dawno już nie pokazywałam Wam nowych chust, ale nie oznacza to, że żadnej nie zrobiłam. Powstało kilka, a jedną z nich jest Marysia według wzoru Yellow Mleczyk. Ania zaproponowała mi przetestowanie najnowszego wzoru, na co przystałam z wielką przyjemnością. 



Chusta nie jest duża, ma 140 cm na 30 cm. Ma trochę niesymetryczny kształt, idealnie nadaje się na taką ciepłą bandamkę. Wykonana jest z dwóch motków włóczki Drops Fabel w kolorze ciemnoniebieskim (107) oraz jasnoniebieskim-melanżowym (604). 



Dzięki zastosowaniu dwóch kontrastowych kolorów, które zmieniają się co dwa rzędy, powstają paski. Chusta wykonana jest ściegiem francuskim, ale w rzędach robionych jednolitym kolorem wyrabiany jest ażur.


Wykończenie chusty stanowią pętelki, które wyrabiane są na dwóch krótszych bokach. Łatwo się je robi a dodają chuście wiele uroku.


Wzór jest bardzo prosty i przyjemny w dzierganiu, nie wymaga specjalnych umiejętności. Mam wielką ochotę zrobić kolejną Marysię ale nie z wełny tylko z czegoś bardziej odpowiedniego na cieplejsze dni. Wydaje mi się, że idealna będzie bawełniana Lang Golf Color, z której zrobiłam Rosamundę. Nie mają dużego wyboru melanży, ale można skompletować fajne kontrastowe zestawienie.

Pozdrawiam serdecznie!
Kasia

Komentarze

  1. Bardzo lubię asymetrię i niestandardowe kształty, więc już w tym momencie chusta dostaje ode mnie ogromnego plusa :) dodatkowo ta zmiana kolorów - po prostu bajeczka <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Kolejna piekna chusta w Twoim wykonaniu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawa chusta, super wzór, bardzo ładne zakończenie. Niesamowicie ciekawa kolorystycznie . Pozdrawiam.
    Ola

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo ciekawa, qrcze, już prawie jesień...

    OdpowiedzUsuń
  5. Marysia prezentuje się bardzo ciekawie, szczególnie pętelki mnie zainteresowały. Sprawiają wrażenie zawijajacych się rzędów ☺Pozdrawiam😃

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, te pętelki to taki drobiazg, a jakie oryginalne wykończenie. Bez nich ta chusta nie miałaby takiego uroku :).

      Usuń
  6. Rozumiem, że to kolejny projekt na druty? Kurczę fajny, ale druty.....? :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że w końcu Cię skuszę na jakąś robótkę na drutach :D.

      Usuń
  7. Bardzo ładna ta Marysia:) Podoba mi się połączenie kolorów, jasna włóczka fajnie komponuje się z ciemną i wychodzi bardzo fajny efekt. Śliczne też jest wykończenie brzegu:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kolejna piękna chusta w mistrzowskim wykonaniu ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Chusta pięknie się prezentuje. Jest lekka i z pewnością jednocześnie ciepła. Przyda się na jesienne chłody.

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetna jest i te kolory wpadające w oko. Zbliża się jesień więc czas faktycznie pomyśleć nad chustami. Pozdrawiam serdecznie😊

    OdpowiedzUsuń
  11. Idziesz jak burza. Ale druty to moja słabość. Jednak zabawki to moje życie heh:) Piękna chusta:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz