Chusta w liście

Dianna to kolejna chusta, która powstała w ostatnich miesiącach. Ale pierwsza wykonana w technice entrelac. Jakiś miesiąc temu zobaczyłam ją na blogu Bajkowe koronki i tak bardzo mi się spodobała, że postanowiłam ją od razu zrobić. Wzór jest darmowy i możecie go znaleźć tutaj.


Chusta wykonana jest z włóczki Drops Delight nr 16. Wspaniała nitka, która bardzo mnie zaskoczyła. W 3/4 składa się z wełny, reszta to poliamid, ale jest bardzo delikatna, miękka, nie gryzie i bardzo dobrze się zablokowała. Jest też wydajna, z trzech 50 g motków (po 175 m każdy) wyszła chusta o wymiarach ok. 220 cm na 110 cm.


Nie było to moje pierwsze spotkanie z entrelakiem. Kilka lat temu zrobiłam szalik, ale wówczas ta technika nie przypadła mi do gustu. Teraz byłam pod takim wrażeniem chusty, że postanowiłam zrobić ją bez względu na trudności. Uczyłam się od początku, ale Bajka tak fajnie wytłumaczyła krok po kroku, jak się dzierga, że po trzecim rzędzie to była już tylko przyjemność. Zresztą uważam, że trójkąty dzierga się łatwiej niż prostokąty, szczególnie, kiedy zaczyna się od rogu a nie od boku. 

,

Nabrałam ochoty na kolejną, ale teraz bez listków. Wełna już czeka, tylko muszę skończyć inne rozpoczęte projekty. To właśnie ten ażur zwrócił moją uwagę gdy zobaczyłam chustę po raz pierwszy. A potem, szczególnie na początku, dużym ułatwieniem dla mnie była obserwacja w którą stronę układają się listki. 

Nie mogę się doczekać kiedy zacznę nosić moją Diannę. Ale biorąc pod uwagę pogodę nie mam na co czekać, tylko zarzucić na szyję i cieszyć się tą miękkością i delikatnym ciepełkiem.

Pozdrawiam serdecznie!
Kasia

Komentarze

  1. Nie zwlekaj! Pokaż ją światu, bo piękna!!! Pozdrawiam Kasiu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Jolu :). Przekonałaś mnie, jutro się w nią wystroję :D.

      Usuń
  2. Nie lubię się powtarzać, ale u Ciebie się nie da! Kolejna świetna praca, pięknie dobrane kolory i włóczka do wzoru! I co jeszcze mogę napisać? Że chciałabym posiadać umiejętności robótkowe na poziomie Twoich :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci bardzo, ale nie bądź proszę taka skromna, przecież robisz takie cudowne rzeczy :).

      Usuń
  3. Tak jak napisałam Kasiu jesteś moją drucianą królową:) Robisz piękne chusty, a ta jest cudowna:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu, bardzo dziękuję, również za ten zaszczytny tytuł :).

      Usuń
  4. Jest obłędna!!! *_* O rany, może te druty jednak nie takie złe....? Ja nosiłabym ją okrągły rok, łącznie z lipcowymi upałami tylko po to, by ją wszystkim pokazywać :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :). To jest dobry pomysł :D. Na lato taka chusta najlepsza byłaby z lnu albo z bawełny czy z bambusa. Muszę o tym pomyśleć :).

      Usuń
  5. Twoja chusta to majstersztyk. Jest cudowna, zwiewna, eteryczna. Noś ja dumnie z wielką metką. Jest jak skarb.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Elu :). Metek nie mam, ale wiem kto takie tworzy :D.

      Usuń
  6. Piękna! Nie mogę się na nią napatrzeć. Cudne te ażury...
    Kolory idealne na tą porę roku - jeszcze trochę lata, a już lekki przymrozek.

    OdpowiedzUsuń
  7. Wszystko co robisz jest piękne :) Ta chusta również!!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Biję pokłony. .. dech mi zaparło :) dla mnie to czarna magia... ale jakaż piękna; )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Kasiu :), ale ta magia naprawdę nie jest wcale skomplikowana :D.

      Usuń
  9. Cudowna chusta i te piękne listki, noś z dumą bo z pewnością będzie przyciągała wzrok. Entrelac w wersji grupowej „Chusty i szale razem dziergane” mnie nie porwał, ale po obejrzeniu Twojej chusty zmieniam zdanie😀

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :). Ta włóczka jest stworzona do entrelaka, który w wersji jednobarwnej zupełnie mi się nie podoba. I jeszcze te listki, niby nic takiego a w sumie jaki efekt :).

      Usuń
  10. Chusta jest piękna ;) Szukałam inspiracji na włóczkę na szalik i już znalazła tutaj ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz