Siatka z jutowego sznurka

Od długiego czasu planowałam zrobić coś ze sznurka wędliniarskiego, lecz ostatecznie kupiłam jutowy, który ma zupełnie inną fakturę, grubość i elastyczność. Nie mam żadnego doświadczenia z tym materiałem, ale po dłuższym zastanowieniu postanowiłam zrobić tak bardzo obecnie modną, ekologiczną siatkę na zakupy.


Szukając inspiracji znalazłam bardzo prosty wzór, który znajdziecie tutaj


Torbę zrobiłam w jedno popołudnie, ale robiłam dosyć wolno, gdyż sznurek jest gruby i po kilku rzędach zaczął dokuczać mi prawy nadgarstek. 


Nie spodziewałam się tak fajnego efektu końcowego. Może to zasługa sznurka, który jest gruby i szorstki, a do tego w 100% naturalny. 


Z 1/2 kg wyszła spora siatka, taka w sam raz na zakupy. Materiał jest bardzo wytrzymały, dlatego jestem pewna, że nie rozerwie się przy pierwszym obciążeniu. 


Jedyną jej wadą jest spory ciężar własny oraz mocne pylenie sznurka. Po skończeniu robótki musiałam wziąć szczotkę i zamieść podłogę, bo wokół fotela leżało pełno drobnych włókien. 


Wzór tak bardzo przypadł mi do gustu, że mam już w planach kolejną siatkę, tylko z zupełnie innego materiału. Jak będzie gotowa to oczywiście się pochwalę. 

Pozdrawiam serdecznie!
Kasia

Komentarze

  1. Wybiegasz mnie o krok, w planach tez mam do wykonania podobną siatkę - ale teraz podjęłam wyzwanie serwetkowe na grupie i trzeba się wywiązać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że po serwetce znajdziesz czas na torbę :).

      Usuń
  2. Świetna torba. U mnie w planach podobna, ale jeszcze nie zdecydowałam z jakiego materiału.
    Po Twoim opisie wiem na pewno, że nie z jutowego sznurka. Moje nadgarstki takiego obciążenia nie wytrzymają.

    Pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :). Nie miałam jeszcze okazji pracować ze sznurkiem wędliniarskim, ale mam wrażenie, że praca z nim jest mniej siłowa niż z jutowym. Pozdrawiam :).

      Usuń
  3. Świetna! Tylko czy pod dużym ciężarem się nie rozciąga? Miałam kiedyś taką z bawełny, to jak włożyłam więcej rzeczy to zaraz sięgała mi do kolana :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :). Ten sznurek nie jest elastyczny, bardo ładnie zachowuje swój kształt, nawet przy dużym obciążeniu.

      Usuń
  4. Ciekawy wzór, wygląda fajnie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Swietna ! Mam duzy motek juty i nie pomyslalam by zrobic siatke na zakupy ;) aaa tak na prawde to uzywam lnianych torebek wiec wykorzystam ten motek na cos innego

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Ja też używam głównie lniane siatki, ale ta stała się obecnie moją faworytką. Chociaż muszę uważać, żeby z przyzwyczajenia nie wrzucać wszystkich zakupów, bo te drobne wypadają dziurami ;).

      Usuń
  6. Myślę, że właśnie grubość sznurka dodaje jej uroku - zobaczyłam sobie z ciekawości na stronę ze wzorem i tam jest taka torba z dużo cieńszej włóczki i niestety tam efektu nie widać. Ta torba jest piękna w swojej prostocie! Jestem oczarowana :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje :). Masz rację, grubość sznurka jest w tym przypadku atutem. Chociaż z drugiej strony ciężar własny siatki - ok. 500 g - jest pewnym problemem. Ale osobiście bardzo ją lubię i ciągle używam.

      Usuń
  7. Prezentuje się super jest oryginalna i bardzo eko 😀

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :). Plastik otacza nas ze wszystkich stron to chociaż w ten sposób można poobcowć z naturą ;).

      Usuń
  8. Praktyczna i fajnie się prezentuje. Sznurek jutowy faktycznie je dość ciężki w obróbce i pełno po nim małych włókienek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To "kłaczenie" jest wielkim minusem, ale za to juta się nie rozciąga i jest bardzo wytrzymała.

      Usuń

Prześlij komentarz