Maleństwo

Zgodnie ze złożoną samej sobie obietnicą, w ostatnim czasie skupiłam się na tworzeniu serwetek. Niestety, okropna grypa, która rozłożyła mnie na dwa tygodnie, nieco zburzyła mój harmonogram. Zamiast zrobionych trzech serwetek, mam gotową tylko jedną oraz 75% drugiej.


W pierwszej kolejności powstało prawdziwe maleństwo. Serwetka ma tylko 20 cm średnicy, ale jest wyjątkowo subtelna i urocza. Delikatność to zasługa mojego ulubionego kordonka Maximum w kolorze 003 oraz drutów w rozmiarze 3 mm. 


Jest to dopiero druga serwetka, jaką wydziergałam na drutach pończoszniczych. Pierwszą była zielona kwadratowa serweta, którą zrobiłam z grubego kordonka nowosolskiego 50 x 10. Wydawało mi się, że z grubszej nitki będzie się dziergać wygodniej, ale niestety myliłam się. Teraz praca postępowała dużo sprawniej. 


Wzór pochodzi ze strony ABC robótek na drutach. Nie jest trudny, ale za słabo opisany. Dla kogoś kto robi dużo serwet na drutach pewnie sam schemat jest wystarczający, ale dla amatora niestety nie. Nie potrafiłam sobie poradzić z ostatnim okrążeniem, dlatego zrobiłam je za pomocą szydełka. 

Mam nadzieję, że nie pojawią się już żadne niespodzianki i kolejne posty pojawią się planowo.

Pozdrawiam serdecznie!
Kasia

Komentarze

  1. Kasiu, zrobiłaś piękną serwetkę! Takie cudeńko na drutach. Mam ogromny sentyment do serwetek robionych na drutach. Dużo by pisać..... Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :). Moja babcia robiła takie. Malutkie serwetki, duże obrusy, wyrastałam w ich otoczeniu. Chociaż na drutach robię od dziecka, to jednak długo dojrzewałam do sięgnięcia po druty pończosznicze. Ale jak to mówią - lepiej późno niż wcale :D.

      Usuń
  2. Od razu widać, że to drutowe cudeńko :) Taka lekka, zwiewna, jak pajęczyna :) Czekam niecierpliwie na kolejne wpisy i oby zdrówko już dopisywało!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję! Serwetki na drutach mają tą lekkość w genach :D.

      Usuń
  3. Piękna! Ja teraz robię serwetki ale na szydełku, na drutach jeszcze wciąż nie umiem :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Jestem bardzo ciekawa Twojej serwetki. Czekam ;).

      Usuń
  4. Kasiu jestem nią zachwycona. Ja uwielbiam chyba wszystko co szydełkowe i mogłabym mieć cały dom w takich pracach. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :D. Ja od najmłodszych lat mieszkam w otoczeniu takich ozdób. I chyba nigdy mi się nie znudzą :).

      Usuń
  5. WOW! Zazdraszczam tak fenomenalnych umiejętności!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz