Owalna serweta

Właściwie to szukałam wzoru na serwetkę do koszyczka, ale kiedy znalazłam ten, zmieniałam zdanie. Dzięki temu świąteczny stół ozdobiła nowa, owalna serweta w bardzo delikatnym zielonym kolorze.


Schemat pochodzi z gazety Sabrina Robótki extra nr 1/2015 - wielkanocne ozdoby szydełkowe. Bardzo lubię tego typu wzory. W każdym okrążeniu występują niewielkie (jednak znaczące dla całej konstrukcji) różnice w przerabianej liczbie oczek. Trzeba bardziej uważać, ale dzięki temu serwetka ma ciekawy kształt.


Oczywiście moja wersja jest prawie dwa razy większa niż oryginał. Ma wymiary 80 cm na 100 cm. Nawet cienka nitka i szydełko 1,5 mm nie pomogły.  


Nie pamiętam jak nazywa się ten odcień. Kupiłam kiedyś większą ilość Lenki w różnych kolorach i po prostu wybieram taki, jaki w danej chwili jest mi potrzebny. Ten bardzo ładnie prezentuje się na ciemnym tle stołu.


Serwetka bardzo mi się podoba. Jest delikatna, lekka i zwiewna. Rozmiar też jest odpowiedni, idealnie pasuje na stół. 

A Wam jak się podoba?

Pozdrawiam serdecznie!

Kasia




Komentarze

  1. Bardzo lekka i wiosenna. Piękne się prezentuje. Pasowałaby mi do firanek ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo ;). Ta zwiewność ukazała się dopiero po naciągnięciu. Mam wrażenie, że to również zasługa nici.

      Usuń
  2. Bardzo się podoba:) Urzeka delikatnością i pięknie prezentuje się na ciemnym tle. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :). Na moje szczęście, na tym stole ładnie prezentują się nie tylko jasne kolory. Ale te są najładniejsze ;).

      Usuń
  3. kurcze, ja się dopiero uczę odczytywać schematy. A przerabianie go na większy, to już czarna magia :) serweta bardzo okazała, ściskam Kasiu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję ;). Nie przerabiałam tego schematu, tylko jakoś tak robię (bardzo ściśle zresztą), że zawsze serwetki wychodzą mi większe niż podane w gazetce wymiary. Może muszę zmienić szydełko na 0,75? Tylko właściwie po co, jak rozmiar wyszedł idealny ;). Pozdrawiam.

      Usuń
  4. Jaka duża! Pięknie się prezentuje :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Prawdę mówiąc, jakbyś nie napisała, że nitka jest zielona, to nie wiem, czy bym zauważyła - bardzo delikatny odcień :) Jak napinasz takie duże projekty? Metr na 80cm to kawał robótki :D A ciągle wygląda bardzo lekko i zwiewnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdjęcia niestety nie oddają tego koloru, ale jest naprawdę zielony, bardzo jasny i delikatny ;). To jest kolejna zaleta Lenki - piękne, pastelowe kolory. A co do napinania to po prostu kupiłam kiedyś paczkę styropianu, który sprawdza się idealnie. Tylko musi być ten twardy. Jedyna wada to latające po domu kuleczki, ale staram się zawsze rozkładać go w tym samym pokoju, albo latem na dworze. Mam miejsce, to mogę poszaleć ;).

      Usuń
  6. Piękna, delikatna serwetka. Ślicznie prezentuje się na stole.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zachwycam się tą serwetą, jest taka delikatna, cudo!

    OdpowiedzUsuń
  8. Witam. Proszę o podpowiedź jakiej grubości były te nici. Serwetka naprawdę supperrr. Henryka.

    OdpowiedzUsuń
  9. Serwetka jest cudowna niestety nigdzie nie mogę dostać tego numeru Sabriny mogłabym prosić o podesłanie wzoru mailowo Annagreiner22@gmail.com? Pozdrawiam Anna

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz