Okrągła torebka

Nie miałam w planach kolejnej torby, chciałam tylko znaleźć sposób na zamykanie okrążenia, tak żeby miejsce rozpoczęcia kolejnego rzędu nie było widoczne.  W moich poszukiwaniach trafiłam na stronę - Two of Wands i wzór na fantastyczną okrągłą torbę.


W ten sposób, oprócz nowej umiejętności, zyskałam świetny dodatek do letnich stylizacji. A także wykorzystałam zalegający w szufladzie bawełniany sznurek wędliniarski, który kupiłam tak dawno, że nie pamiętam już co z niego planowałam zrobić. 


Wzór jest rozpisany w języku angielskim, ale wystarczy znajomość angielskich skrótów szydełkowych oraz podstawowe opanowanie szydełka. Jeżeli ktoś zupełnie nie zna angielskiego, może się jeszcze przydać słownik angielsko - polski. Sądzę jednak, że z załączonych przy opisie zdjęć spokojnie można domyślić się kolejnych kroków.


Po raz pierwszy pracowałam ze sznurkiem wędliniarskim. Rzeczywiście, jest to bardzo wdzięczny materiał. Nie jest tak gruby i sztywny jak sznurek z rdzeniem, dlatego mój nadgarstek spokojnie wytrzymał narzucone mu tempo. Gotowa praca jest elastyczna, ale odpowiednio sztywna i ładnie się układa.


W oryginalnym wzorze torba nie ma zapięcia, tylko ozdobny chwost. Ja postanowiłam zrobić chociaż prowizoryczne zapięcie. Kilka lat temu kupiłam duży, okrągły guzik, który idealnie by pasował. Niestety, schowałam go tak dobrze, że teraz jak jest potrzebny, to nie mogę go znaleźć. W zastępstwie, wykorzystałam zrobiony własnoręcznie makaronowy kwiat.


Torba jest duża (ok. 45 cm średnicy), niezbyt ciężka (wykorzystałam 75 dag sznurka) i bardzo oryginalna. Jedyna jej wada to kolor. Ale zawsze można będzie ją przefarbować, chociażby w herbacie. A jak wyjdzie łaciata to będzie jeszcze ciekawsza. :D.

Gorąco pozdrawiam!

Kasia

Komentarze

  1. Cóż mogę rzec - zachęciłaś mnie :P od dawna miałam chrapkę na jakąś torebkę, a ciągle brakowało mi weny - Twoja jest cudowna! Moje wyzwanie? Może chociaż przy torebce uda mi się Tobie dorównać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo ;). I czekam niecierpliwie na Twoją wersję. Na pewno będzie fantastyczna ;).

      Usuń
  2. Też już od dawna przymierzam się do czegoś podobnego. Świetnie wyszła!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :). Polecam, bo torba w rzeczywistości jest jeszcze fajniejsza ;).

      Usuń
  3. no super Kasiu! Ja zakupiłam motek na okrągłą torebkę i aż wstyd się przyznać - kisi się w szafie. Uważam, że wszystko co wykonane własnoręcznie najbardziej cieszy i jest najpiekniejsze :) to teraz jeszcze portfelik do torebki? :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję :D. Portfelik raczej nie, ale kosmetyczka bardzo by się przydała ;). Skoro materiał już czeka, to nie pozostaje Ci nic innego jak złapać za szydełko i zrobić swoją wersję. Mam nadzieję, że niedługo się pochwalisz jak wyszło ;).

      Usuń
    2. No i widzisz jak to u mnie, zabrałam się za szycie portfela haha

      Usuń
    3. A ja coraz intensywniej myślę o kosmetyczce :D.

      Usuń
  4. Przejrzałam ten wzór i nie mogę wypatrzyć tego momentu, gdzie rozpisują, jak w sposób niewidoczny zacząć kolejne okrążenie :( Widzę tylko dzierganie w spirali, gdzie faktycznie nie ma tego problemu, nawet nie ma kolejnych okrążeń jako takich, bo jedziemy po ślimaku (tak jak w amigurumi). Na który rządek spojrzeć?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten sposób to własnie robienie w spirali. Ja nawet w ami zawsze kończyłam każdy rząd, ale ten sposób bardziej mi odpowiada ;).

      Usuń
  5. Bardzo ładna torebka, w sam raz na lato :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Podoba mi się :) szkoda, że nie mam takich zdolności.

    OdpowiedzUsuń
  7. wow, świetna torebka! ja właśnie "choruję"na jakąś szydełkową torebkę letnią, miałam dwie próby ale nie udało mi się znaleźć tej idealnej, może w wolnym czasie spróbuję zrobić podobną do tej Twojej, bo strasznie mi się podoba!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :). Bardzo fajnie się ją robi, a rozmiar można dopasować do swoich potrzeb. Powodzenia ;).

      Usuń
  8. A ja właśnie dziś skończyłam okrągłą torbę ze sznurka, tylko jeszcze ramię muszę doczepić ^^ Twoja wygląda super! Najważniejsze, że nie waży 5 kilo. Uwielbiam robótki z tego sznurka, muszę zakupić ;) gratuluję pracy!

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja też mam podobna torebke, i tez nosze ją najczęściej do letnich stylizacji :) Pięknie ją zrobiłaś, brawo!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz