Dziergane bombki w norweskie wozry

Od kilku lat planowałam zrobić bombki w norweskie wzory takie a la Arne & Carlos. Trochę zwlekałam ze względu na słabe umiejętności dziergania na drutach pończoszniczych. Jednak w ostatnim roku sporo ćwiczyłam i teraz pięć drutów to już dla mnie żaden problem.  


Najbardziej podobają mi się bombki dwukolorowe, a szczególnie czerwono-białe. I takie też zrobiłam. Może powinno być na odwrót czyli białe tło a czerwony wzór, ale czerwonej nitki miałam więcej niż białej i dlatego są takie, a nie inne.



Włóczka to Drops Cotton Delight, którą kupiłam na zupełnie inny, nie świąteczny projekt. Sprawdziła się jednak znakomicie, chociaż muszę przyznać, że brak skręcenia nitki początkowo wymusił na mnie większe skupienie przy dzierganiu. Szczególnie przy dobieraniu oraz gubieniu oczek łatwo było zgubić jedną czy dwie nitki. Powstaje wówczas taka brzydka pętelka, którą trzeba schować, przeciągając szydełkiem na wewnętrzną stronę bombki.




Wzór znalazłam na Raverly Wykorzystałam z niego tylko sam "przepis" na kształt bombki, a schematy do poszczególnych motywów znalazłam na Pinterest. Wystarczy poszukać norweskich wzorów, a potem wybrać kilka najładniejszych. Nie wszystkie idealnie pasują na 16 oczek, ale wystarczy trochę pokombinować.



Zrobiłam 7 bombek, na więcej nie starczyło mi czasu. Ale najważniejsze, że w końcu zrealizowałam kolejny projekt z mojej listy "must have". I to nie jedyny w tym roku, ale o kolejnym opowiem Wam za tydzień.

Pozdrawiam serdecznie!

Kasia

Komentarze

  1. kocham norweskie wzory! wyszło cudownie Kasiu. Świetny pomysł i naprawdę cudowne wykonanie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo <3. Ja również jestem ich wielką fanką i mówiąc szczerze jestem z siebie dumna, że w końcu wzięłam się do roboty i zrobiłam te kilka bombek. Teraz nie mogę sie na nie napatrzeć :).

      Usuń
  2. Kasiu są przepiękne! Uwielbiam norweskie wzory, a Twoje bombki są niezwykłe! Piękne wykonanie. Buziaki:))

    OdpowiedzUsuń
  3. Kurczę ekstra są, szkoda że tak mało czasu zostało do świat

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuję bardzo :). Czasu mało, ale może chociaż jedną uda się zrobić ;).

      Usuń
  4. Bombki są cudowne i wyjątkowe. Chętnie bym sama może zrobiła. Miłego wieczoru. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję i polecam. Robienie tych bombek to sama przyjemność :).

      Usuń
  5. Piękne! już jestem ciekawa kolejnego projektu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :). Powiem nieskromnie, że też się udał :D.

      Usuń

Prześlij komentarz