Szydełkowa szopka

Dzięki Karolinie z bloga Szydłaki Cudaki zrealizowałam kolejny projekt o którym myślałam od kulku lat. To właśnie u Niej znalazłam tłumaczenie na szydełkową szopkę bożonarodzeniową od Lala Toys. Miałam już inne wzory, ale ten tak bardzo mi sie spodobał, że postanowiłam w końcu ją zrobić.


Wzór jest świetnie rozpisany i wszystkie postaci robi się bardzo przyjemnie i całkiem szybko. Gorzej już jest ze zszywaniem, wyjątkowo nie lubię tego etapu, ale chyba nie jestem w tym osamotniona :). W przypadku Maryi i Józefa wybrałam wersję w której tunikę robi się na odwrót. Najpierw zrobiłam spód i do dniego dorabiałam resztę. 


Cała szopka zrobiona jest z bawełniano-poliestrowej włóczki Drops Cotton Delight (oprócz włosów, brody, twarzy i rąk, które powstały z bawełny Drops ♥ You No 7). Nie zachowałam w pełni kolorystyki wskazanej we wzorze, ponieważ chciałam wykorzystać posiadane już wcześniej zapasy włóczki. 


Jestem bardzo zadowolona z efektu końcowego, również z szopki w której stoi święta rodzina. Jeszcze w trakcie szydełkowania poszczególnych postaci zastanawiałm się z czego ją zrobić. Pomysłów miałam kilka, ale zdecydowałam się ostatecznie obrobić sznurkiem jutowym stojak, który kiedyś kupiłam w Pepco.



Jest już niewiele czasu do świąt, ale zachęcam do odwiedzin bloga Karoliny. Oprócz szopki znajdziecie tam wiele świetnych wzorów na świąteczne ozoby. Ja już zapisałam sobie kilka kolejnych do zrobienia na następne święta.

Pozdrawiam serdecznie!

Kasia

Komentarze

  1. Piękna! O rety, tyle pracy! Na szczęście efekt rewelacyjny =) Osiołek the best! =D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wielkie dzięki :). Osiołek był pierwszy, najwięcej się namęczyłam z jego zszywaniem, ale teraz jest moim ulubieńcem ;).

      Usuń
  2. o jak cudownie! jaka precyzyjna praca, jaki fajny osiołek :) Kochana! zdrowych, pogodnych, rodzinnych i spokojnych Świąt! ;*

    OdpowiedzUsuń
  3. Jaka cudowna <3 Ten mały Jezusek, te zwierzaczki....! <3 Cudna, powiadam!

    PS: też hejtuję zszywanie elementów! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękna szopka tworzy klimat i cieszy oczy. Nie jesteś osamotniona w łączeniu elementów też tego nie lubię. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo podoba mi się szopka. Mam nadzieję, że w przyszłym roku uda mi się taką zrobić ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudowna szopka! Tez mam w planie wykonanie takiej szopki. Twoja jest przesliczna!
    No a zszywania to chyba nikt nie lubi. Też za tym nie przepadam. Ale efekt koncowy zawsze daje satysfakcje.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. świetnie wyszła i fajne kolory
    Jezusek mnie rozbawił - taki maluśki groszek w łupince ;)
    super!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz