Srebrne ponczo

Ponczo to taka część garderoby, którą można nosić przez cały rok. Nie każdy je lubi, ale ja akurat do tych osób się nie zaliczam. Zrobiłam ich już całkiem sporo, ale wszystkie wykonane były z włóczek wełnianych. Postanowiłam zrobić w końcu wersję letnią.



Jakiś czas temu kupiłam bułgarską włóczkę Performace Cotton Dazzle z myślą o zrobieniu letniej bluzeczki. Nitka jest idealna na tego typu wyroby, gdyż składa się w 60% z bawełny i w 40% z wiskozy. Jest bardzo miła w dotyku, daje wrażenie chłodu. 



Jest też wydajna. W 50 g motku znajduje się 120 metrów przędzy. Na moje ponczo w rozmiarze XL wyszło tylko 55 dag włóczki. Następnym razem zrobię rozmiar mniejsze, bo jest naprawdę obszerne i długie.


Pierwotnie chciałam po raz kolejny sięgnąć po wzór Renesansautorstwa Kamili z bloga OtuLove. Jednak przeglądając pozostałe dzieła Kamili, wpadło mi w oko  inne ponczo - Ponczek. Bardzo spodobał mi się ażurowy środek, ale tym co przesądziło o wyborze, były otwory na ręce. Dzięki nim ponczo jest jeszcze wygodniejsze w noszeniu i bardziej oryginalne. A lekki połysk jaki nadała włóczce wiskoza sprawia, że prezentuje się ono bardzo elegancko. 


Ponczo zrobiłam już pod koniec czerwca i przez całe wakacje dosyć intensywnie nosiłam. Oprócz dwóch poważniejszych zaciągnięć nitki, wygląda tak samo jak po zablokowaniu. Dlatego dokupiłam kilka brakujących motków włóczki i może do przyszłorocznych wakacji powstanie też bluzka.

Pozdrawiam serdecznie!
Kasia

Komentarze

  1. Śliczne ponczo. Ciekawy wzór delikatny. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. przyznam szczerze, że pierwszy raz widzę ponczo z otworami na ręce, ale prezentuje się świetnie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzadko takie się widuje, a jest to bardzo wygodne. Chociaż następnym razem muszę je zrobić kilka centymetrów wyżej ;).

      Usuń
  3. Kasiu dla mnie jesteś "drucianą" mistrzynią. Może nie ładnie się wyraziłam, ale wiesz o co mi chodzi! Moje druty nadal na kiepskim etapie, no ale cóż, może w kolejnym życiu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest śliczne i te otwory na ręce mądrze pomyślane, śliczne wykończenie.

      Usuń
    2. Bardzo, bardzo dziękuję <3. Uważam, że Twoje druty mają się świetnie, przecież też robisz super rzeczy!

      Usuń
  4. Świetne, myślę że poproszę mamę żeby mnie nauczyła szydełkować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To akurat są druty, ale na szydełku można zrobić równie ciekawe poncza ;).

      Usuń
  5. No właśnie, brak otworów na ręce! To jest to, co odstrasza mnie od poncz ;) Ale jeśli to ma takie otwory, to czy w zasadzie nie jest takim luźnym pulowerem.....? :P Ale muszę powiedzieć, że wygląda po prostu sklepowo - w sensie, że totalnie widzę taki produkt na manekinie w sklepie odzieżowym. Wygląda tak.... profesjonalnie, tak równo, na tak dobrze skrojone... :D No nie wiem, jak to opisać, po prostu PRO!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wielkie dzięki! Po raz kolejny udało mi się połączyć świetny wzór z odpowiednią włóczką ;). Uważam, że to właśnie ta delikatnie połyskliwa nitka dodaje takiego uroku. Jednym słowem francja - elegancja :D :D :D.

      Usuń
  6. Jest cudne <3 Bardzo mi się podoba! Ja mam jedno poncho, wełniane i bardzo je lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ładne! dzieki swojemu uniwersalnemu kolorowi bedzie pasował do wszystkiego.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz