Zimowe kapelusze

Bardzo dumnie to brzmi :). Ale skoro definicja mówi, że kapelusz jest to nakrycie głowy składające się z ronda i główki to uznajmy, że moje "dzieła" należą do tej grupy.
Właściwie to nie miałam ich w planach, ale bardzo spodobał mi się wzór, który znalazłam w Sabrina Robótki Extra nr 6/2016. Dawno miałam je już Wam pokazać, ale ozdoby świąteczne skutecznie zdominowały ostatnio mojego bloga.


Pierwszy powstał kapelusz z akrylowej włóczki Alize Burcum Klasik. Dzięki połączeniu dosyć grubej nitki (w 100 g motku znajduje się 210 m) i szydełka nr 5, dzierganie szło bardzo sprawnie i w krótkim czasie zostałam posiadaczką oryginalnego nakrycia głowy. Dla ozdoby przyszyłam duży drewniany guzik. Robiłam go ściśle wg wzoru i jest troszkę za duży (a mam dużą głowę). Miałam nawet spruć kilka rzędów i wcześniej zacząć robić rondo, ale wystarczyło je trochę bardziej zwinąć i jest już dobrze.


Bardzo byłam zadowolona z uzyskanego efektu dlatego postanowiłam zrobić drugi z włóczki Nako Moher Special Ebruli. Jest to ten sam moher z którego zrobiłam wcześniej pasiaste mitenki oraz pasiasty Baktus. W ten sposób do kompletu powstał pasiasty kapelusz. Jego zrobienie wymagało trochę większego wysiłku, gdyż robiłam go pojedynczą nitką i mniejszym szydełkiem. Jest bardziej miękki, ale i tak ładnie się układa. 

Nie jestem wielką miłośniczką czapek, a kapeluszy do tej pory nigdy nie nosiłam, ale ten fason jest bardzo udany. I chyba nawet dosyć twarzowy bo jak do tej pory nikt nie krzyczał ani się nie śmiał na mój widok :D.  

A Wy lubicie kapelusze?

Miłego popołudnia :D
Kasia

Komentarze

  1. Ekstra :)
    Ja mam tylko 1 - niby kowbojski przeciw nadmiernemu słońcu

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też nie jestem miłośniczką czapek i nie posiadam takowych, ale kapelusz jest świetny. Wygląda na oryginalny i twarzowy, a na sesję drugiego w towarzystwie mitenek i baktusa czekam. Jesli mogę prosić wzorek na kapelutek. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Prawdziwa kobieta musi mieć kapelusze! Super w zimowej wersji!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne kapelusze ;) A jaką włóczkę doradziłabyś mi na kocyk dla niemowlaka? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam dużego doświadczenia w tym temacie :), ale moja koleżanka właśnie robi dla wnuczka kocyk z
      Himalaya Dolphin Baby, natomiast IwoN(IT)KA poleca Alize Lanagold.

      Usuń
  5. Chętnie sama bym sobie zrobiła taki kapelusz:) Bardzo podoba mi się ten fason:) Gratuluję talentu bo ja zabawkowa:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo prosto się go robi, prawie jak głowę misia :D. W razie czego służę opisem :).

      Usuń
  6. Odpowiedzi
    1. Zwłaszcza ten z guziolem :) Super !

      Usuń
  7. Nie przepadam za nakryciami głowy, ale Twoje są świetne:) Oba mi się bardzo podobają, ale chyba z przewagą tego z guzikami:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jakie eleganckie :) Szary to mój faworyt prześliczny :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja nie mam żadnego kapelusza, uwielbiam czapki :) Twoje kapelusze mnie urzekły :) a możesz podpowiedzieć jak zrobić otok? tak jak koło? Bo ja będę robiła maskotkę, któa nosi kapelusz i to jest moja zagadka ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja właśnie lubię czapki, w zimie bez nich nie wychodzę (zmarzluch ze mnie) :) Z Przyjemnością nosiłabym kapelusze, które wyczarowałaś :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Kapelusze cudowna sprawa. Uwielbiam kapelusze. Mam tylko jeden zrobiony z wełny czesankowej ( filcowanie na mokro )ciepluchny tak dopasowany do głowy. Twoje świetnie prezentują się na jesień, chyba sobie zrobię. Szary w moim stylu. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz